CANVI CONCEPTUAL POST-PACS

Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)
TE2)    L’objecte principal de la TE és oferir un bon ventall de tècniques per als docents:.......................................................
    
3
CC2)   Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors:.
3
TC1)    Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement :..........................................................................
   

10
DT2)    La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds:.....................
      0
CC1)   Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge:......
7
DU2)   Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal:....................................................................

7
TE1)    La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC:......................................
     3
DU1)   Els debats a la UOC poden millorar moltíssim:......................
10
TC2)    Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes:.................................................................................

5
DT1)    El canvi tecnològic determina el canvi social:........................
9

TE2) Encara la puntuaria més baix, doncs la TE ha d'oferir, a més d'un ventall de tècniques, l'habilitació en el disseny i ús, la planificació i la capacitat d'estructurar i relacionar el que es pretén amb els materials didàctics i amb el propi entorn, facilitant un aprenentatge mediat, experiencial i significatiu.
CC2) Em va costar avaluar tant baix aquest ítem, no va ser una errada. El meu tarannà fa que em costi entrar en debats, etc. És ben cert que aprenc dels companys, però com dic, la meva forma de fer em porta a fer-m´ho més aviat sol. Sé que no és adient. que una bona formació implica posar a l'abast dels altres el que saps per tal de poder sentir altres versions/ visions del mateix. Això ho compenso buscant altres informacions diferents als materials proporcionats, buscant aquesta posible disonància entre el que crec i el que hi ha. Haig de dir, però, que la tria que vaig fer ve condicionada pel comparatiu Tant. En qualsevol cas mantinc que no aprenc tant dels companys com dels materials.
TC1) Estic completament d'acord en que s'ha de ser bon coneixedor de les tècniques i també de les tecnologies que utilitzes, però clar, he passat per alt la formulació trampa de la pregunta: correcta transmissió. Certament estaria en desacord amb aquesta idea de transmetre correctament el coneixement, doncs aquest per tal que aquest sigui útil per a l'aprenent ha de ser autoconstruit, mediat, significatiu.. i no transmès correctament cosa que implica que el coneixement és únic i uniforme i que, a més, existeix una única forma de fer-ho arribar.
DT2) Res a dir, ni ciència ni tecnologia són neutrals, ho pensava i ho penso.
CC1) Res a dir. La UOC virtual és una comunitat d'aprenentatge. Hi ha persones, hi ha projecte, hi ha disseny i estructura....
DU2) Com a la CC2, el plantejament que faig del meu procés d'aprenentatge i la tria que faig d'aquest tipus d'ensenyament em porta a afirmar que per a mi constitueix una pèrdua de temps haver de treballar amb companys, no perquè no sigui enriquidor sinó perquè em comporta maldecaps a l'hora d'haver de planificar comptant amb altres. Clar que ho trobo adient per a qui no treballi i estigui en un procés inicial, però jo ja brego constantment amb aquest treball en equip. En aquest cas, a mi no em compensa.
TE1) En la línia de la TE2, es tracta més aviat d'entendre l'aplicació, el disseny, possibilitar l'aplicació mediada i coherent amb l'alumnat i el seu entorn, encara que em reafirmo que un bon professor/mediador ha de ser un bon coneixedor de la tecnologia que empra. Tot i que sempre és possible aprendre tots junts si es planteja com una mena de treball col·laboratiu o per projectes.
DU1) En el ben entès que tot pot millorar, en aquest cas, poder fer ús de plataformes que permetin la trobada, que facilitin deixar constància de la mateixa, etc seria la línia a seguir.
TC2) Altre cop la mateixa idea de pregunta trampa jugant amb la idea de la transmissió del coneixement. Certament no canviaria gaire la meva puntuació si parléssim de les  TIC com eines importants en el procés de mediació i construcció de l'aprenentatge. Doncs les TICS són importants però també les metodologies multi-variades que incorporen altres recursos. No obstant això, al món en que vivim, és indefugible l'ús de les noves TIC.
DT1) Curiosament, d'una manera intuïtiva, sempre he estat d'acord en defugir el determinisme tecnològic. Penso que el lligam que se'ns proposava, entre Ciència, Tecnologia i Societat, no era unidireccional, sinó, més aviat multidireccional en quant a la influència dels tres ens. He trobat, llegint el mòdul de Cabero i l'article de Domènec i Tirado, que posaven veu i estructura a la meva manera de pensar al voltant d'aquesta idea, però aquí vaig caure en pensar què, certament, l'adveniment de diverses tecnologies determinaven un canvi social, deixant fora, per exemple, un seguit de persones que no s'adapten, o fent que tothom es relacioni d'una altra manera, etc. Sense adonar-me vaig caure en el determinisme radical.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada