DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT
Síntesi destacant
l’aprenentatge que es pretén
|
||
Creació d’un bloc a la classe de llengües per reforçar
l’escriptura, la lectura, l’expressió oral i la recerca d’informació d’un
grup de 2n d’ESO amb un projecte de diversificació curricular, amb centres
d’interès triats pels propis alumnes.
|
||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
Context General
|
||
Experiència en ensenyament
|
10 anys
|
3 anys CCFF Arts Gràfiques
3 anys PSI d’Institut
4 anys PSI d’USEE
|
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
En faig ús sovint
|
|
Tipus d’escola
|
Institut públic de Secundària
|
|
Localització del centre
|
Badalona
|
---
|
Connexió
|
Internet
|
---
|
Localització dels recursos tecnològics
|
Aula d’informàtica i classe.
|
---
|
Situació sòcio-econòmica dels alumnes
|
Diversa
|
---
|
Context de la història o cas
|
||
Nivell dels alumnes
|
Segon d’ESO (14-16 anys)
|
|
Àrea / unitat
|
Diverses matèries, encara que originalment té a veure
amb l’àrea de Llengües. Projecte de la USEE del centre que incorpora a més
alumnes sense dictamen.
|
Es treballa amb un grup de reforç, sense llibres
a l’ús i per projectes i àrees d’interès dels alumnes
|
Fites en la història
|
||
Activitats planificades a les sessions o unitat
|
Cració d’un bloc que reflecteixi les diverses àrees en
què treballem a l’aula
|
---
|
Nivell d’aprenentatge esperat
|
Saber fer anar les eines Tic de Google (Blogger, Drive,
Gmail i fer recerques d’informació coherents). Saber fer anar les eines
bàsiques del programari GIMP.
|
---
|
Tipus d’activitat
|
Ús de les TIC especificades
|
---
|
Activitats de la història o cas
|
||
Tecnologies utilitzades
|
Connexió a Internet.
Programari de Google especificat a l’ordinador PC Windows. Programari
GIMP. Projector.
|
|
Raó per la qual la fa servir
|
Aprendre a gestionar la pròpia tasca digitalment.
|
---
|
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a
realitzar)
|
Seguir les pautes d’exercicis concrets (fitxes
d’hortalisses, diaris de la feina al centre) amb la competència digital
necessària per assolir-les.
|
|
Dificultats trobades
|
No hi ha prou amb l’explicació guiada amb canó.
El diferent grau d’expertesa amb les diferents eines proposades.
|
---
|
Ajuda / col·laboració emprada
|
Cerques a internet per a solucionar o exemplificar
diferents situacions. Els altres dos mediadors planifiquen la seva tasca
pensant en l’ús del bloc.
|
---
|
Rol del professor
|
Mediador, facilita l’aprenentatge proposant problemes a
solucionar, sovint en grup. També, en
un paper més directiu, fa demandes de tasques concretes estructurades i orientacions explícites.
|
---
|
Rol de l’estudiant
|
Com a responsables del propi procés d’aprenentatge
l’alumne te un paper actiu i constructiu.
|
---
|
Resultats
|
||
Observacions
|
Els alumnes assoleixen l’habilitat necessària per dur a
terme les feines que es van perfilant al llarg del curs. La planificació de
la tasca per aprendre a fer anar un bloc a estat senzilla i motivadora. A
permès els alumnes donar un valor afegit a un seguit de coneixements previs
al voltant de les diferents eines treballades.
|
|
Avaluació de l’aprenentatge
|
Com s’ha dit, els alumnes assoleixen les competències
mínimes requerides. L’avaluació és processual i també autoavaluativa.
|
---
|
Lliçó apresa pel professor
|
Que l’ús de les TIC facilita la implicació de
l’alumnat, però requereix d’uns objectius i una planificació acurada pel que
fa als objectius més enllà de la pròpia competència digital, es a dir, dels
objectius de les diferents matèries implicades.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada