diumenge, 13 de gener del 2013

CAS BASE KITE:CREACIÓ D'UN BLOC A 2N D'ESO

DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT

Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Creació d’un bloc a la classe de llengües per reforçar l’escriptura, la lectura, l’expressió oral i la recerca d’informació d’un grup de 2n d’ESO amb un projecte de diversificació curricular, amb centres d’interès triats pels propis alumnes.
Índex
Contingut
Observacions
Context General
Experiència en ensenyament
10 anys
3 anys CCFF Arts Gràfiques
3 anys PSI d’Institut
4 anys PSI d’USEE
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
En faig ús sovint

Tipus d’escola
Institut públic de Secundària

Localització del centre
Badalona
---
Connexió
Internet
---
Localització dels recursos tecnològics
Aula d’informàtica i classe.
---
Situació sòcio-econòmica dels alumnes
Diversa
---
Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
Segon d’ESO (14-16 anys)

Àrea / unitat
Diverses matèries, encara que originalment té a veure amb l’àrea de Llengües. Projecte de la USEE del centre que incorpora a més alumnes sense dictamen.
 Es treballa amb un grup de reforç, sense llibres a l’ús i per projectes i àrees d’interès dels alumnes
Fites en la història
Activitats planificades a les sessions o unitat
Cració d’un bloc que reflecteixi les diverses àrees en què treballem a l’aula
---
Nivell d’aprenentatge esperat
Saber fer anar les eines Tic de Google (Blogger, Drive, Gmail i fer recerques d’informació coherents). Saber fer anar les eines bàsiques del programari GIMP.
---
Tipus d’activitat
Ús de les TIC especificades
---
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Connexió a Internet.  Programari de Google especificat a l’ordinador PC Windows. Programari GIMP. Projector.
 
Raó per la qual la fa servir
Aprendre a gestionar la pròpia tasca digitalment.
---
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
 Seguir les pautes d’exercicis concrets (fitxes d’hortalisses, diaris de la feina al centre) amb la competència digital necessària per assolir-les.

Dificultats trobades
 No hi ha prou amb l’explicació guiada amb canó. El diferent grau d’expertesa amb les diferents eines proposades.
---
Ajuda / col·laboració emprada
Cerques a internet per a solucionar o exemplificar diferents situacions. Els altres dos mediadors planifiquen la seva tasca pensant en l’ús del bloc.
---
Rol del professor
Mediador, facilita l’aprenentatge proposant problemes a solucionar, sovint en grup. També,  en un paper més directiu, fa demandes de tasques concretes  estructurades i orientacions explícites.
---
Rol de l’estudiant
Com a responsables del propi procés d’aprenentatge l’alumne te un paper actiu i constructiu.
---
Resultats
Observacions
Els alumnes assoleixen l’habilitat necessària per dur a terme les feines que es van perfilant al llarg del curs. La planificació de la tasca per aprendre a fer anar un bloc a estat senzilla i motivadora. A permès els alumnes donar un valor afegit a un seguit de coneixements previs al voltant de les diferents eines treballades.

Avaluació de l’aprenentatge
Com s’ha dit, els alumnes assoleixen les competències mínimes requerides. L’avaluació és processual i també autoavaluativa.
---
Lliçó apresa pel professor
Que l’ús de les TIC facilita la implicació de l’alumnat, però requereix d’uns objectius i una planificació acurada pel que fa als objectius més enllà de la pròpia competència digital, es a dir, dels objectius de les diferents matèries implicades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada